29 May 2009

Di sini bermula... (Episod 1)

Tanggal 29 May 2009, jam 2.20 pagi..aku gagahi jari jemari ini untuk menaip kisah pertama aku..sebuah kisah aku dan dia..setelah sengsara hati ini melayan perasaan sendiri dek apa yang telah berlaku antara aku dan dia..aku memulakan langkahku utk mencipta blog ku sendiri...

Kenapa 1204?..itu tarikh aku mengikat kasih bersama dia..masih tergambar jelas dlm ingatanku saat pertama kali aku bertemu dia..betapa hati ini tak keruan melihat tingkahnya..betapa cairnya aku melihat senyum manis terukir di bibirnya..aku bukanlah jenis yang terlalu mudah utk suka pada sesiapa..tapi ntah kenapa aku begitu tertarik dgn dia..

Namanya H..namanya secomel orgnya..dia muda setahun dariku..menuntut di institut pengajian tinggi yg sama denganku..aku tau dia seorang yg baik..elok budi pekertinya..mungkin itu yg buat aku betul2 jatuh hati padanya..

Pertemuan di sebuah kedai makan aku rasakan begitu singkat sekali..aku sendiri tidak pernah menyangka utk berjumpa dia..aku pergi bersama papa, rakan baikku..aku sengaja mengajak dia sekali..pergi tanpa sebarang perasaan kami pantas ke tempat yg dijanjikan utk bertemu..

"Dia comel.." Itu ungkapan aku kepada papa saat pertama kali aku melihat dia sedang duduk di meja makan..Kami bertemu dan aku mengenalkan papa kepadanya..kami byk berbual..seperti telah lama kenal..papa tak banyak berbicara kerna sibuk dgn santapan nasi lemaknya..

Pulang dari kedai makan aku sgt gembira ketika itu..kerna dpt mengenali dia..iya aku akui aku sukakan dia..AKU SUKAKAN DIA!..perbualan kami bersambung melalui sms..aku pantas meluahkan perasaan suka aku kpd dia..aku sedar itu sesuatu yg drastik..tp bagiku kalau hati dah suka kenapa perlu tunggu?..inilah aku..

Sungguh aku tak menyangka dia juga punya rasa yg sama..mlm itu tanggal 12hb April 2009 kami mengikat kasih..aku melonjak kegembiraan..rakan2 serumah mula hairan melihat tingkahku..tapi papa sudah dpt mengagak ketika itu..dia agak marah juga dgn tindakan aku..tp dia sentiasa menyokong apa yg aku lakukan..dialah satu2 nya kawan yg faham isi hatiku..hanya dia yg tau apa yg aku mahu..thanks so much my fren!

Menurut papa, H nampak baik orgnya..katanya dia sesuai dgn aku..selama ini memang papa la menjadi tempat aku merujuk..kebiasaannya aku akan meminta restu dia kalau aku ingin berkapel dgn sesiapa..kerna dia tau apa yg terbaik utk aku..pernah dulu sekali dia tidak merestui hubungan aku bersama seseorg..tp aku berkeras ketika itu..akhirnya hubungan itu hanya bertahan seminggu..hmmm sory papa..

Hubungan aku bersama H begitu bahagia sekali selepas itu..dia memanggil aku "b"..dan aku memanggil dia "syg"..pernah sebelum ini aku sudah tekad utk tidak menjalin hubungan dgn sesiapa..cukuplah hati aku ini terluka..sudah cukup juga jiwa ini sengsara..cinta bagiku bukan sekadar bahagia..ada kalanya derita itu lebih banyak lagi daripada bahagia..tapi kali ini aku yakinkan diri aku utk hidup bersama dia..aku benar2 yakin ketika itu kami akan bahagia bersama.."b janji dgn syg b akan bahagiakan syg..takkan sekali b lukakan hati syg.."

Cukup setakat ini permulaan kisah aku dan dia..aku akan meneruskan kisah ini kemudian..kerna tatkala ini air mataku mula rebah ke bumi..

2 comments:

  1. hmmm..
    sggh indah skali coretan kamu..
    sprti dlm novel2 yg pnh sy bace..
    im really2 enjoy it..
    btw,kamu ade keberanian utk meluahkan isi hati kamu..tidak sprtiku yg x brani utk memulakan langkah...

    ReplyDelete
  2. semuanya datang dari hati..
    apa saja yg datang dari hati pastinya akan menjadi sesuatu yg indah..

    ReplyDelete