20 June 2009

Bertahan... (Episod 6)

Pertamanya maaf kerana sudah teramat lama aku tidak menyambung kisah AKU dan DIA..Fikiran aku benar-benar berkecamuk sejak akhir-akhir ini..Sehingga tak tau apa yang ingin aku luahkan di sini..Buat yang sudah membaca kisah AKU dan DIA ini, terima kasih aku ucapkan kerana sudi menyelami isi hati aku di sini..Ramai yang memberitahu aku betapa mereka tersentuh setelah membaca kisah AKU dan DIA ini..Tak kurang juga yang memberi aku sokongan dan nasihat..Thank you so much!..

Apa kisah terbaru AKU dan DIA?..Mungkin ramai yang bertanya..The answer is "Its getting worst"..Sejak peristiwa itu, banyak perkara yang berlaku..Kerap juga kami bertelingkah bila menyentuh soal hubungan AKU dan DIA..Tapi yang pasti kisah AKU dan DIA masih lagi belum ada penamatnya..Bagaimana pula kisah AKU dan MADU ku?..Kami kerap berhubung melalui SMS dan YM..Kerap juga kami berbincang soal permasalahan yang timbul antara kami..Now we are friend..Aku sendiri tidak pernah menduga akan punya MADU dan berbaik dengan madu aku sendiri..

Tapi lain pula situasinya dengan DIA..Hubungan AKU dan DIA semakin hari semakin dingin..Aku kebalkan diri aku untuk cuba berbuat biasa saja dengan DIA..Tapi selalunya respon dia kepada aku amat menyedihkan aku.."Syg, adakah B yang bersalah dalam hal ni?"..Setiap hari aku semakin rungsing memikirkan permasalahan ini..Apakah kesudahannya dan sampai bila akan terus begini?..Kerap juga aku mempelawa dia keluar bersama..Cukuplah sekadar keluar makan bersama..Kerna aku begitu rindu untuk menatap wajahnya..Untuk melihat senyum manisnya..Dan untuk melihat telatah manjanya setiap kali dia bersama aku..

Tapi sayangnya, ada saja alasan dari DIA setiap kali aku menyatakan hasrat aku untuk bertemunya.."Kenapa syg? Dah tak sudi ke nak jumpa B? Tak rindu kat B ke?"..Pernah sekali aku menanti DIA di kawasan rumahnya semata-mata untuk melihat dia pulang dari kelas..Bagi aku, cukuplah dapat memerhati DIA dari jauh..Cukuplah untuk melepaskan rindu aku pada DIA.."Syg, I miss u so much"..

Kelmarin, aku kembali teruji..Kali ini ujiannya benar-benar besar..Ibarat deruan ombak besar yang datang dari jauh dan akhirnya menghempas pantai..Aku kaku..Bila mendapat tahu muncul pula orang KEEMPAT..Ya! Tak cukup dengan AKU, DIA dan MADU ku, muncul pula orang keempat..Rasanya tidak perlu aku ceritakan bagaimana perasaan aku ketika itu..Aku cuma tergamam dan termenung jauh..Mengapa ini semua harus berlaku?..Tidak cukupkah apa yang sudah menimpa?..

Hati aku yang sebelum ini sudah tersedia hancur kini semakin hancur..Bagaikan dikisar-kisar hati ini tatkala itu..Sesungguhnya Tuhan itu MAHA BERKUASA..Ibarat sudah tersurat, aku sendiri yang mengetahui perkara ini tanpa pengetahuan DIA..Bagaimana aku mengetahui semua ini?..Tak perlulah aku ceritakan..Kerana ia benar-benar menyakitkan aku.."Syg, tak cukup ke syg lukakan hati B selama ni?"

Ada yang beranggapan aku BODOH!..Kerna masih lagi bertahan di sini setelah apa yang telah berlaku..Maafkan aku..Bukan aku ingin merbodohkan diri sendiri..Tapi aku punya sebab aku sendiri untuk terus bertahan di sini..Segalanya akan aku luahkan dalam kisah seterusnya nanti..

.

.

"Bukan mudah untuk dua hati bersatu menjadi satu..Bukan mudah juga untuk bertahan supaya dua hati kekal menjadi satu..Tapi mengapa terlalu mudah untuk meleraikan dua hati yang telah menjadi satu?.."

1 comment:

  1. tinggalkan saja org sprti ini..
    tiada gunanye..
    pasti akan berjumpa yg lebih baik dr sebelom ini..

    ReplyDelete